One Happy Island - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Nicky Bosman - WaarBenJij.nu One Happy Island - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Nicky Bosman - WaarBenJij.nu

One Happy Island

Blijf op de hoogte en volg Nicky

02 November 2014 | Aruba, Aruba

Hier weer een nieuwe update! Gezien er alweer een hoop gebeurd is, schrijf ik maar weer een nieuwe blog! :)
Inmiddels woon ik alweer een tijdje in mijn huisje en heb ik bij deze wat foto’s gemaakt. Echter krijg je bij het wonen op Aruba gratis en voor niks beestjes in je huishouden. Iedereen die mij enigszins kent weet dat ik hier echt een grote fan van ben (NOT!). Het begon met de gekko’s. Ze worden ook wel ‘pega pega’ genoemd, pega staat voor ‘plak’. Deze beesten kunnen namelijk zich overal aan vastplakken en zo o.a. over het plafond lopen.. Bbrrr.. Gelukkig eten deze beesten spinnen, muggen en ander ongedierte en ben ik gelukkig niet bang voor ze (echt!). Toch heb ik ze liever buiten dan binnen! Vervolgens kwam er een slang op bezoek, een boa. Deze lag heerlijk voor mijn appartement, dat was flink schrikken toen ik niks vermoedend naar buiten stapte. Na nog net geen selfie met deze boa te hebben genomen, was hij gelukkig na een dag al verdwenen! Ten slotte kwam ik gisteren thuis van werk en liep er een ENORME kakkerlak in de huiskamer… Daar heb ik tot nu toe de meeste kriebels van gekregen, bah! Eenmaal mijn huis uit gegooid ben ik gaan googlen wat ik eraan kan doen. Serieus, dit moet je nooit googlen! Ik ben bang dat er nu in elk gleufje en donker hoekje een kakkerlak zit O_o…. Dus straks maar flink met mijn insectenspray spuiten!
Verder heb ik eindelijk alle papieren ontvangen waarmee ik me deze week kan gaan inschrijven op Aruba. Ja, ja na ruim 2 maanden ben ik straks ein-de-lijk inwoner van Aruba. Na het een en ander in Nederland te hebben geregeld (uitschrijven, papieren opvragen) en wachten tot de bezorger van DHL dit kwam leveren, was ik wel weer 2 weken verder (wat overigens best snel is voor Arubaanse begrippen!). Ik heb 2 dagen zitten wachten op een bezorger die uiteraard nooit geweest is en uiteindelijk, geheel onverwachts, voor mijn deur stond en mij uit mijn slaap heeft wakker gemaakt (nachtdienst). Goed nu maar hopen dat de inschrijving wel soepel verloopt (of zal dit misschien teveel verwacht zijn?).

Gelukkig is Aruba ‘One Happy Island’ en is mijn stress rondom de beestjes en bezorgers die niet komen opdagen snel verdwenen! Als ik niet aan het werk ben (geen beestjes vind of wacht op bezorgers) is het leven hier heerlijk! Het is altijd warm en 80% van de tijd ook zon, afgelopen dagen ook wat regenbuien gehad! Overdag heerlijk in de zon (als ik niet op een bezorger of monteur zit te wachten;)) en ‘s avonds valt er ook genoeg te beleven!
Zo ben ik vorige week begonnen met danslessen! Super leuk! Op maandag merengue en op woensdagavond kizomba. Als Hollander tussen de (soepele) Arubanen voel ik me toch nog wel een houten klaas, maar gelukkig ben ik niet de enige Hollander! Hopelijk gaat dit goed komen!
Verder is in het nachtleven ook genoeg te beleven. Het is altijd gezellig en heerlijk om even te dansen! Ik geniet vooral van de heerlijke dansmuziek hier. Straks komen mijn danslessen goed van pas! Hieronder ook een paar foto’s. Ennn… niet te vergeten, halloween! Afgelopen vrijdag was het halloween, wat hier groots gevierd wordt! Iedereen was zo gaaf verkleed en/of geschminkt! Zelf was ik een (poging tot) ‘eng roodkapje’.

Nou wel weer genoeg verteld zo! Tot over een paar dagen/ weken/ maanden! Ayo!

  • 02 November 2014 - 20:32

    Annemieke:

    Ha Nicky, leuk om te lezen! Thanx en veel succes en plezier verder!

  • 02 November 2014 - 20:32

    Annemieke:

    Ha Nicky, leuk om te lezen! Thanx en veel succes en plezier verder!

  • 02 November 2014 - 22:27

    Nienke:

    He Nicky,
    wauw wat een avontuur is dat toch!!!! zo gaaf!!!
    Maar die beestjes.... kakkerlakken zijn echt zo witte legging!
    Bah smerige beestjes!!!!
    Hoop dat je die ene kakkerlak goed verteld heb dat dat voor zijn hele familie geldt!!!
    hahahah zie je vervolg met smart tegemoet.
    Kus !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 5619

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 25 September 2015

Aruba

Landen bezocht: